Efter kurset kan du rådgive kunder inden for bæredygtig turisme. På kurset arbejdes der med værdierne bag bæredygtighed og hvad bæredygtighed gør ved turisternes adfærd og valg.
Værdibaseret turisme
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglært og ufaglært salgs- og frontpersonale, der informerer og rådgiver kunder om rejsemål på det globale marked.
Beskrivelse:
Deltageren får nye indsigter i holdninger til bæredygtig turisme og indsigt i værdierne bag bæredygtighed – de sociokulturelle, miljøtekniske og økonomiske værdier.
Desuden får deltageren viden om, hvad bæredygtighed betyder for turisternes adfærd på ferien og deres valg af destination og rejseformer.
Deltageren kan rådgive og vejlede kunder inden for bæredygtige valg af deres rejser.
Deltageren kan desuden vejlede kunderne om de overordnede forhold ved FN’s Verdensmål.
Deltageren har kendskab til bæredygtighed som forretningsmodel, herunder det økonomiske, miljømæssige og sociale lag - og til forbrugernes aktuelle holdning til bæredygtighed.