På kurset får deltageren kendskab til nogle af de tendenser som afspejles blandt detailhandelens kunder, der bliver stadig mere fokuseret på begreber som "livsstil" og "tid". Der tages afsæt i kundens bevidste individuelle behov, og hvordan denne viden kan omsættes til praktisk salg og kundeservice.
Trends og livsstil hos forbrugeren i detailhandlen
Målgruppe: Salgs- og servicemedarbejdere der arbejder i detailvirksomheder med direkte kundekontakt. Medarbejdere i virksomheder der arbejder med fremtidsorienteret produkter, hvor tidens trend har betydning.
Beskrivelse:
Deltageren kan vejlede kunden i valg af varer under hensyntagen til de nye tendenser som forbrugsmønstrer afspejler.
Deltageren har viden om den stigende individualisering og de mere sammensatte ønsker hos forbrugere. Deltageren kan søge informationer om aktuelle trends og livsstil, forbrugernes forventninger til bekvemmelighed, deres valg af farver og effekter mv. Deltageren har desuden viden om brancheglidning og globalisering, og hvordan disse forhold spiller ind ift. forbrugsmønstre og disses indflydelse på en hensigtsmæssig produktsammensætning og kundevejledning.