Bus_undergruppe(2)

Trafikselskabet, kundeservice og billettering

Kort fortalt

Kundeservice og billettering for buschauffører.

Trafikselskabet, kundeservice og billettering

Der er pt. ingen hold udbudt til dette kursus. Brug evt. kursusagenten på denne side for at blive adviseret om nye hold.
Info om fag
48900 - Trafikselskabet, kundeservice og billettering

Målgruppe: Uddannelsen henvender sig til personer, der opfylder kravene til erhvervsmæssig personbefordring med bus og som har eller søger arbejde som bybus- og/eller rutebilchauffør.

Beskrivelse: Deltageren har, efter gennemført uddannelse, kendskab til organisationsstruktur for områdets trafikselskab og kender de gældende kvalitetskrav, der stilles til vognmænd og chauffører i den kollektive trafik. På denne baggrund kan deltageren:

- Selvstændigt foretage normalt forekommende arbejdsopgaver som fører af rutebil.
- Gennemføre god og kompetent kundebetjening
- Foretage korrekt afregning over for busselskabet

Deltageren kan, på baggrund af sit kendskab til de kvalitetskrav, der stilles til vognmænd og chauffører, udføre følgende opgaver i forbindelse med sit arbejde som rutebuschauffør i den kollektive trafik:

- Korrekt mikrofonbetjening
- Check af rejsehjemmel
- Korrekt udstedelse af billetter
- Korrekt anvendelse af billetmaskine og -systemer
- God og kompetent kundebetjening i forbindelse med billetteringen.
- Kvalitetskrav

Fagnummer: 48900 Trafikselskabet, kundeservice og billettering Varighed 2 dage AMU-pris: DKK 416,00 Uden for målgruppe: DKK 1.551,50