Deltageren har viden om service, kvalitet og brugerrelationer, der sætter deltageren i stand til at agere inden for regler og rammer i flextrafikken. Deltageren opnår branchecertifikat i service og kvalitet i Flextrafik.
Service og kvalitet i Flextrafik
Målgruppe: Personer, der har, eller ønsker at varetage administrativt, koordinerende og fagligt driftsansvar i en vognmandsvirksomhed, der udfører flextrafik for et eller flere regionale trafikselskaber.
Beskrivelse:
Deltageren kan anvende relevante planlægningsværktøjer i forlængelse af afsluttede procedurer for ansættelse af nye chauffører, under efterlevelse af gældende rammer og specifikt indhold i den fastsatte oplæring af personale, som skal udføre flextrafik.
Deltageren kan planlægge, koordinere og organisere det daglige arbejde i flextrafik i samarbejde med de administrative medarbejdere, som har ansvar for den almindelige løn- og personalemæssige styring af medarbejderne.
Deltageren kan vejlede chauffører i flextrafikken i relationsskabende kommunikation og hensigtsmæssig adfærd efter kvalitetsmål og retningslinjer fastsat af trafikselskaberne.
Deltageren har forståelse for betydningen af service og kvalitet i flextrafikken og kan på baggrund af et specifikt materielkendskab til køretøjer til personbefordring samt områdets særlige vilkår for transport af kundegrupper med forskellig baggrund og forudsætninger, levere et ensartet serviceniveau, som er tilpasset den aktuelle situation.
Deltageren erhverver branchecertifikat jf. trafikselskabernes bestemmelser.