D__rmand_vagt_undergruppe

Ronderingsvagt og alarmpatrulje del 1

Kort fortalt

Deltageren kan udføre opgaver indenfor rondering og alarmpatrulje. Deltageren skal i forbindelse med disse opgaver kunne anvende viden om faglige begreber inden for kommunikation, konflikthåndtering, personlig sikkerhed og service.

Ronderingsvagt og alarmpatrulje del 1

Der er pt. ingen hold udbudt til dette kursus. Brug evt. kursusagenten på denne side for at blive adviseret om nye hold.
Info om fag
22582 - Ronderingsvagt og alarmpatrulje del 1

Målgruppe: Uddannelsen henvender sig til sikkerhedsvagter.

Beskrivelse: Efter endt uddannelse kan deltageren:
I forbindelse med vagtformerne ronderingsvagt og alarmpatrulje
Udføre opgaverne inden for de to vagtformer under hensynstagen til egen sikkerhed og arbejdsmiljø
Beherske forskellige kommunikationsmidler og nødprocedurer
Anvende de almindeligt forekommende alarmsystemer og gøre rede for deres grundlæggende opbygning og virkemåde samt formidle viden om anvendelsen af systemerne til slutbrugeren
Udarbejde og anvende et regelmæssigt vagttilsyn indeholdende en grundplan, rundebeskrivelser med tilhørende kontrolpunkter, forholdsordrer og særlige risikoområder
Udarbejde arbejdsbeskrivelser og forholdsordrer for tilsyn
Være bevidst om, hvordan et regelmæssigt vagttilsyn kan være med til at sikre en virksomheds værdier og fortsatte drift
Medvirke til sporbevaring på et gerningssted
I kendte situationer og omgivelser være bevidst om love og regler til praktisk vagtarbejde. Selvstændigt holde sig opdateret med gældende love og regler for området
I forbindelse med kommunikation, konflikthåndtering og personlig sikkerhed
Anvende viden og udstyr til at undgå skadelige belastninger fra det fysiske og psykiske arbejdsmiljø
Ved sin fremtræden og adfærd tage initiativ til at afværge, nedtrappe og forebygge konflikter
Forholde sig til stressfaktorer og symptomer på disse
Forstå og anvende konfliktteorier
Anvende problemløsningsmodeller
I forbindelse med service
Anvende begreberne: Service, effektivitet og kvalitet
Redegøre for, hvorfor service, effektivitet og kvalitet er vigtig for vagtbranchen
Forstå og formidle, hvorledes service, effektivitet og kvalitet bliver en integreret del af vagtens daglige arbejde
Uddrage konsekvensen af at yde dårlig service
Forklare, hvorledes vagten sikrer en professionel kundekontakt med udgangspunkt i valgte vagtformer
Anvende en god personlig hygiejne

Fagnummer: 22582 Ronderingsvagt og alarmpatrulje del 1 Varighed 9 dage