Handel_undergruppe

Reklamationshåndtering

Kort fortalt

Deltageren kan give kunden korrekt og serviceorienteret information om forbrugerrettigheder m.v. ved køb af varer og kan håndtere en efterfølgende reklamation fra kunden.

Reklamationshåndtering

26-05-2026
Reklamationshåndtering
Eksternt undervisningssted Teknikervej 2 7000 Fredericia
1 dag Daghold
28-05-2026
Reklamationshåndtering
ZBC Roskilde Maglegårdsvej 8 4000 Roskilde
1 dag Daghold
Info om fag
44478 - Reklamationshåndtering

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.

Beskrivelse: Deltageren kan give kunden korrekt og serviceorienteret information om forbrugerrettigheder m.v. ved køb af varer og kan håndtere en efterfølgende reklamation fra kunden.

Jobfunktionen kræver at deltageren har viden om:
- Kundens krav i forbindelse med en reklamation
- Forskellen mellem reklamationsret, garanti og tillægsforsikringer
- Købelovens bestemmelser og reklamationsret
- Hvordan man bl.a. via elektroniske søgesystemer opdaterer sin viden om gældende regler på området.

Fagnummer: 44478 Reklamationshåndtering Varighed 1 dag AMU-pris: DKK 214,00 Uden for målgruppe: DKK 815,15