Efter kurset kan du lave en analyse af produktets værdikæde. Du kan anvende værdikæden til at udvikle værdiskabende aktiviteter med formålet at styrke kundens oplevelse. Du kan på baggrund af produktets værdikæde udvikle sammenhæng mellem butikkens profil og sortiment.
Produktets værdikæde
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der har interesse for, hvad produktets værdikædeanalyse kan bruges til og hvordan man bruger det i udviklingen af salgsarbejdet i butikken.
Beskrivelse:
Deltageren behersker metoder til analyse af produktets værdikæde fra produktionen til slutbrugeren.
Deltageren kan arbejde med metoder og aktiviteter, der skaber værdi for butikken og merværdi for slutbrugeren.
Deltageren behersker faserne i produktudvikling fra idé til det færdige produktkoncept og behersker analyser og metoder til produktlancering og relancering i relationer til værdikæden.
Deltageren behersker metoder til at analysere og vurdere sammenhængen mellem produktvalg, butiksprofil, serviceydelser og kundesegmenter som led i produktets værdikæde med det formål at vurdere, hvor der skabes merværdi.