Efter kurset kan deltageren registrere uddannelsesønsker, afgøre om uddannelsen kan gennemføres internt eller eksternt, arrangere uddannelser, varetage kontakten til undervisere og styre de nødvendige ressourcer.
Planlægning og administration af uddannelse
Målgruppe: Administrative medarbejdere, der arbejder med HR-relaterede opgaver, herunder opgaveløsninger i funktionsområdet fra personaleadministrative opgaver til strategiske personaleudviklingsopgaver.Medarbejderen er i HR-funktionen beskæftiget med administration af medarbejderuddannelse.
Beskrivelse:
Deltageren kan planlægge og administrere intern og ekstern uddannelse af medarbejdere, herunder varetage kontakten mellem medarbejderne og de afdelinger eller uddannelsesleverandør, der skal forestå uddannelsen. Deltageren kan udføre nødvendig ressourceplanlægning i forbindelse med uddannelser.
Deltageren kan registrere uddannelsesønsker med henblik på at opbygge en oversigt over medarbejdernes uddannelsesbehov samt tilrettelægge gennemførelsen af uddannelsen. Endvidere kan deltageren overfor leverandøren følge op på kvaliteten af de leverede uddannelser. Deltageren kan varetage uddannelsesopfølgning overfor såvel medarbejdere som leverandører.