Efter uddannelsen kan deltageren, på basis af marketingværktøjer, udarbejde en konkret markedsføringsplan for virksomheden. Deltageren kan håndtere kontakt vedrørende markedsføring til samarbejdspartnere, interessenter, medier.
Markedsføring i praksis
Kursusinformation
Dit udbytte af kurset
- Du får kendskab til konkrete markedsføringsværktøjer og -metoder
- Du kan udvælge, hvilke værktøjer og metoder der bedst imødekommer din forretnings behov
- Du lærer at udarbejde konkrete markedsføringsplaner
- Du lærer, hvordan du kan involverer dine kolleger i markedsføringsopgaverne og aktiviteterne
- Du får tips og tricks til, hvordan du håndterer kontakten til fx samarbejdspartnere, medier, m.v.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til administrative medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med markedsføring i virksomheder inden for viden- og forretningsservice samt handelserhvervene.
Beskrivelse:
Deltageren kan, via forståelse for markedsføringens strategiske og taktiske placering i organisationen, deltage i arbejdet med markedsføring i praksis.
Deltageren kan på et grundlæggende niveau, via viden om de væsentligste markedsføringsværktøjer og -metoder, udarbejde en konkret markedsføringsplan for virksomheden.
Deltageren forstår og kan formidle vigtigheden af markedsføringens opgaver og aktiviteter til andre medarbejdere i virksomheden, så alle kender formålet med en given markedsføringsindsats.
Endelig kan deltageren håndtere kontakt vedrørende markedsføring til eksterne samarbejdspartnere, interessenter, medier, mv.