Deltageren kan skelne mellem konfliktfremmende og konfliktdæmpende adfærd, og kan anvende dette i sin personlige fremtræden og adfærd i sin rolle som vagt. Deltageren kan på baggrund af viden om enkle teknikker, håndtere konflikter og udvise forståelse for forskellige roller.
Konflikthåndtering for vagter
Målgruppe: Arbejdsmarkedsuddannelsen retter sig mod vagter, som har gennemført og bestået uddannelsen "Grundlæggende Vagt".
Beskrivelse:
Efter endt uddannelse kan deltageren:
demonstrere viden om hvordan konflikter opstår og om muligheden for forebyggelse af konfrontationer.
anvende transaktionsanalyse og konflikthåndteringsstile i løsning af konflikter.
anvende enkle kommunikative teknikker som løser konfliktfyldte situationer for kunden, borgere og andre, som de skal yde service og tryghed for i deres arbejde som vagt.
anvende viden om mentaliserings begrebet konfliktfyldte situationen.
anvende metoder om mental parathed i konflikthåndtering til at øge vagtens egen mentale robusthed.