Deltageren kan skelne mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd, og kan anvende dette i sin personlige fremtræden og adfærd i sin rolle som vagt. Deltageren kan på baggrund af viden om enkle teknikker, håndtere konflikter og udvise forståelse for forskellige roller.
Konflikthåndtering for vagter
Kursusinformation
Dit udbytte af kurset
- Du kan skelne mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd, og kan bruge det i din egen fremtræden som vagt
- Du lærer at håndtere konflikter og udvise forståelse for de forskellige roller
- Du lærer at håndtere aggressive episoder på en ikke-konfrontativ måde
Målgruppe: Vagter, P-vagter, bus- og togkontrollører.
Beskrivelse:
Efter endt uddannelse har deltageren kendskab til:
I forbindelse med konfliktens natur
konfliktfremmende og konfliktdæmpende adfærd, herunder
- har forståelse for, hvad der aktiverer konflikter, og hvordan vi går ind i dem
- kan anvende denne viden i sin personlige fremtræden som vagt
psykologien bag konflikter
sin egen andel i en konflikt, herunder
- reflektere over egen praksis
at håndtere konflikter
- serviceorienteret
- uden konfrontation
forskellige konfliktmodeller
I forbindelse med kommunikation som værktøj ved konflikter
at kommunikation skaber og løser konflikter
at aflæse og anvende kropssprog
at håndtere konflikter ud fra viden om enkle teknikker.