I forbindelse med jobbet som personbefordringschauffør kan deltageren afværge konflikt- og voldstruende situationer på en faglig, sikkerhedsmæssig og professionel måde, kan skelne mellem effektiv og ineffektiv kommunikation og kan, ved sin personlige fremtræden og adfærd, være med til at afværge, nedtrappe og forebygge uhensigtsmæssige konflikter i relation til passagerer og kolleger.
Konflikthåndtering for personbefordringschauffører
Målgruppe: Taxi- og buschauffører som ønsker at kunne nedtone og afvikle optræk til konflikter i forhold til passagerer og det øvrige personale i virksomheden.
Beskrivelse:
Deltageren kan:
- Afværge konflikt- og voldstruende situationer på en faglig, sikkerhedsmæssig og professionel måde
- Skelne mellem effektiv og ineffektiv kommunikation
- Ved personlig fremtræden og adfærd, være med til at afværge, nedtrappe og forebygge uhensigtsmæssige konflikter i relation til passagerer og kolleger.