Reng__ring_undergruppe

Kommunikation og konflikthåndtering - service

Kort fortalt

Du lærer om kommunikation og samtaleteknik, så du får bedre forståelse for andres situation og kan håndtere konflikter i forhold til kunder og kolleger på en god måde.

Kommunikation og konflikthåndtering - service

22-04-2024
Kommunikation og konflikthåndtering - service
Eksternt undervisningssted Klausdalsbrovej 1 2860 Søborg
3 dage Daghold

Kursusinformation

Dit udbytte af kurset

  • Du lærer at skelne mellem konfliktfremmende og dæmpende adfærd, og kan bruge det i din personlige fremtræden i forbindelse med serviceydelser.
  • Du lærer enkle teknikker til håndtering af konflikter, fx med baggrund i psykologiske spil og forskellige roller
  • Du lærer samtaleteknikker og får indblik i, hvordan du kan vise forståelse for andres liv og situationer på en respektfuld måde
Info om fag
44853 - Kommunikation og konflikthåndtering - service

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for de jobområder, hvor der tilbydes AMU-uddannelser.

Beskrivelse: Deltageren kan skelne mellem professionel serviceorienteret adfærd og mellem konfliktfremmende og -dæmpende adfærd og kan anvende dette gennem sin personlige fremtræden og adfærd i forbindelse med serviceydelser.
Endvidere kan deltageren anvende enkle teknikker til håndtering af konflikter med baggrund i forståelse af menneskers psykologiske spil og forskellige roller, herunder egne roller og adfærd i forhold til kolleger, ledelse samt brugere, som fx kunder, patienter, beboere m.v. Der ud over kan deltageren udvise forståelse for krisereaktioner.
Endelig kan deltageren anvende samtaleteknik og udvise forståelse for andres liv- og arbejds-situationer på en respektfuld måde og håndtere aggressive episoder på en hensigtsmæssig serviceorienteret og mindre konfrontativ måde.

Fagnummer: 44853 Kommunikation og konflikthåndtering - service Varighed 3 dage AMU-pris: DKK 624,00 Uden for målgruppe: DKK 2.202,25