Handel_undergruppe

Købmandskab og forretningsforståelse i detail

Kort fortalt

Efter kurset kan du anvende købmandskab og forretningsforståelse. Du kan vurdere resultat af egen og afdelingens indsats, og deltage i løsningen af faglige og organisatoriske problemstillinger.

Købmandskab og forretningsforståelse i detail

Løbende optag
12-08-2024 til 20-12-2024
Digitalt Læringscenter online KBH
ZBC online/fjernundervisning KBH ZBC online/fjernundervisning KBH 2300 København S
Fjernundervisning Åbent værksted
Løbende optag
12-08-2024 til 20-12-2024
Digitalt Læringscenter online
ZBC online/fjernundervisning ZBC online/fjernundervisning 4700 Næstved
Fjernundervisning Åbent værksted
Løbende optag
19-08-2024 til 12-12-2024
Digitalt Læringscenter Næstved, 2. halvår 2024
ZBC Næstved Troensevej 2 4700 Næstved
Daghold Garantikursus Åbent værksted
Løbende optag
21-08-2024 til 12-12-2024
Digitalt Læringscenter Slagelse 2.halvår 2024
ZBC Slagelse Dalsvinget 18-20 4200 Slagelse
Daghold Garantikursus Åbent værksted
Løbende optag
19-08-2024 til 10-12-2024
Digitalt Læringscenter Roskilde 2.halvår 2024
ZBC Roskilde Maglegårdsvej 8 4000 Roskilde
Daghold Garantikursus Åbent værksted
2 hold er skjult, klik her for at vise alle
Info om fag
48253 - Købmandskab og forretningsforståelse i detail

Målgruppe: Kurset retter sig mod ufaglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med kvalitetssikring af butiksdriften samt butiksøkonomi.

Beskrivelse: Deltageren kan ud fra forståelse af en detailhandelsvirksomheds karakteristika anvende principper om godt købmandskab og viden om den økonomiske sammenhæng i butikken i arbejdet med avance, omkostninger, omsætning, svind, kalkulation og prisfastsættelse, både af handelsvarer og af egenproducerede varer.
Deltageren kan ud fra en forståelse af økonomistyringsværktøjer som budget og regnskab med tilhørende nøgletal, og ud fra forståelse af anvendelse af registreringer af salgs- og købsdata demonstrere forretningsforståelse til løsning af udvalgte praktiske problemstillinger i forbindelse med planlægning af butikkens målgrupper og valg af handlingsparametre som sortiment, pris, beliggenhed og markedsføring samt miljø og social ansvarlighed.
Deltageren kan anvende talforståelse, samt udføre konkrete beregninger i salgssituationer.
Deltageren kan i arbejdet med udviklingen af butikken analysere mulighederne for udvikling af vareområder og kundegrupper og opstille alternative løsningsmodeller.
Deltageren kan anvende viden om innovative arbejdsmetoder i arbejdet med udvikling af nye forretningsområder og etablering af virksomhed, og i arbejdet med faglige og organisatoriske omstillingsprocesser.
Deltageren kan ud fra kendskab til grundlæggende arbejdsfunktioner og -forhold i en detailhandelsvirksomhed medvirke til at prioritere og tage ansvar for planlægning, udførelse og afslutning af arbejdsopgaver samt kommunikation af erhvervsøkonomiske informationer.
Som et led i udviklingen af kvaliteten i arbejdet og optimering af personaleressourcerne kan deltageren vurdere resultatet af afdelingens indsats, og kan analysere afdelingens resultater samt deltage i løsningen af faglige og organisatoriske problemstillinger.

Fagnummer: 48253 Købmandskab og forretningsforståelse i detail Varighed 20 dage AMU-pris: DKK 4.160,00 Uden for målgruppe: DKK 11.049,00