Deltageren kan deltage i implementering og drift af IT-Service, baseret på de processer, funktioner og roller, der, i relation til it-afdelingens daglige IT-Service, indgår i forbindelse med operationel support og analyse, og kan anvende opnået viden om de aktiviteter, metoder og funktioner, der indgår i support- og analyseprocesser, samt vigtigheden af dem, og herunder fordele og ulemper.
IT-Service, implementering og drift
Målgruppe: Uddannelsen henvender sig til IT-supportere og datateknikere samt andre inden for AMU-målgruppen med tilsvarende kvalifikationer, der skal arbejde med implementering og drift af diverse IT-Services, og som er eller søger beskæftigelse inden for området. Det anbefales, at deltageren inden kursusstart har arbejdet med IT-Service og har kendskab til de opgaver, begreber, faser og processer, der er centrale for administration af IT-Service.
Beskrivelse:
Deltageren kan deltage i implementering og drift af IT-Service, baseret på de processer, funktioner og roller, der, i relation til it-afdelingens daglige IT-Service, indgår i forbindelse med operationel support og analyse.
Deltageren kan i den forbindelse anvende sin opnåede viden om de aktiviteter, metoder og funktioner, der indgår i support- og analyseprocesser som eventstyring, hændelsesstyring, problemstyring, adgangsstyring, udfyldelse af forespørgsel og service desk.
Endvidere kan deltageren anvende sin opnåede viden om fordele og ulemper ved at organisere og optimere driften i henhold til styringsprincipperne.