Industriel Teamlederuddannelse
Målgruppe: Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte, der arbejder med eller søger job i industrien med interesse/behov for at opnå grundlæggende viden og kompetencer i AI-baserede værktøjer (Artificial Intelligence ¿Kunstig intelligens¿).
Beskrivelse:
Efter gennemført kursus har deltageren grundlæggende viden om:
AI-baserede værktøjers (Artificial Intelligence (Kunstig intelligens)) virkemåde i sammenligning med den menneskelige intelligens.
Videnssøgning, forbedringer, problemløsning og fejlfinding med AI-baserede værktøjer i industrien.
Behovet for menneskelig vurdering af tilbagemeldingerne fra AI-baserede værktøjer.
Datasikkerhed og risiko for uforvarende datalæk ved anvendelse af AI-baserede værktøjer.
Efter gennemført kursus kan deltageren på grundlæggende niveau:
Anvende AI-baserede værktøjer (Artificial Intelligence (Kunstig intelligens)) til videnssøgning, hjælp til forbedringer, problemløsning og fejlfinding i industrien.
Kommunikere struktureret og kreativt med AI-baserede værktøjer.
Anvende AI-baserede værktøjer under hensyntagen til datasikkerhed og uforvarende datalæk.
Bidrage med ideer til anvendelse af AI-baserede værktøjer i forhold til egen jobfunktion/branche i industrien.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med ledelse.
Beskrivelse:
Deltageren er bevidst om kommunikationens vigtige betydning i lederens rolle.
Deltageren er bevidst om de elementer, der har indflydelse på kommunikationens processer i analoge såvel som digitale rum.
Deltageren kan aktivt formidle sit budskab og anvende forskellige kommunikationsformer og -kanaler og herved opnå en konstruktiv kommunikation med medarbejdere, ledelse og samarbejdspartnere.
Målgruppe: Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte, der har eller søger arbejde som operatør i en produktionsvirksomhed.
Beskrivelse:
Efter gennemført kursus kan deltageren:
Ved kortlægning af aktivitetskæder inden for produktion i samarbejde med andre medarbejdere bruge metoderne fra en værdistrømsanalyse til at bortrationalisere ikke-værdiskabende aktiviteter.
Med baggrund i virksomhedens produktionsflow og med fokus på værdiskabende aktiviteter kortlægge materiale- og informationsstrømme og tværgående aktiviteter.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med ledelse.
Beskrivelse:
Deltageren udvikler sit kendskab til egen ledelsesstil i såvel tilstedeværende ledelse som fjernledelse (fx ved hjælp af virtuelle værktøjer).
Deltageren er bevidst om egen adfærd og holdninger, og udvikler sin ledelsesrolle/adfærd i forhold til at kunne agere hensigtsmæssigt i samarbejdssituationer på alle niveauer i organisationen.
Deltageren er bevidst om sin rolle som kulturskaber og kulturbærer i forhold til egne medarbejdere, lederkolleger og virksomhedens øvrige ledelse.
Deltageren kan skabe rum til ledelse ved øget bevidsthed om sit ledelsesrum ved fx at skabe overblik, prioritere og delegere opgaver og lede op ad, ned ad og til siden.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med ledelse.
Beskrivelse:
Deltageren kan gennem sit kendskab til teorier om konflikter, deres udvikling og parternes reaktioner forebygge og håndtere konflikter.
Deltageren kan afdække relevante kerneproblemstillinger i en konflikt.
Deltageren får kendskab til teorier, således at deltageren efterfølgende kan gennemføre udfordrende samtaler med muligt konfliktpotentiale.
Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod medarbejdere med administrative opgaver, som i deres arbejdsfunktion anvender IT regelmæssigt.
Beskrivelse: Deltageren kan udvælge de relevante data til præsentationen i regneark. Afhængig af opgavens karakter kan deltageren anvende en hensigtsmæssig grafisk fremstilling fx i forbindelse med præsentation af budgetter, regnskaber og salg.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med ledelse.
Beskrivelse:
Deltageren kan i forbindelse med anvendelse af situationsbestemt ledelse skabe trivsel og motivation og samtidig fremme effektiviteten og produktiviteten.
Deltageren kan anvende relevante ledelsesværktøjer i forbindelse med situationsbestemt ledelse, således den enkelte medarbejder udvikler sine kompetencer og opgave ansvar.
Deltageren kan delegere ansvar, beslutninger og opgaver i forhold til den enkelte medarbejders og teamets kompetencer.
Målgruppe: Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte som har eller søger arbejde i industrivirksomheder som anvender tavlemøder til planlægning af arbejdet primært i produktionsgrupper.
Beskrivelse:
Efter gennemført kursus har deltageren:
Synligt overblik over status i forhold til mål inden for væsentlige KPI/måleområder, som fx kvalitet, levering, omkostninger, sikkerhed, trivsel og miljø.
Efter gennemført kursus kan deltageren:
Anvende tavlemøder som en væsentlig del af planlægningen af det daglige arbejde samt i arbejdet med problemløsning og forbedringer.
Med udgangspunkt i tavlemøder reagere og sikre rigtig aktivitet ud fra mål og nøgletal.