Efter kurset kan du udarbejde rekvisitioner, indkøbsordrer, varemodtage og efterbehandle og returnere omkostningsvarer og serviceydelser, samt forstå indkøbsprocessen i det valgte ERP-system.
Indkøbsprocessen i et ERP system
Målgruppe: Kurset retter sig mod ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der arbejder med eller ønsker at arbejde med administrative opgaver med ERP.
Beskrivelse:
Deltageren kan skabe et overblik i indkøbsprocesserne i et ERP system, som for eksempel Navision eller SAP.
Deltageren kan udarbejde
- rekvisitioner
- indkøbsordrer
- varemodtage
- efterbehandle
- returnere
Deltageren kan håndtere
- Materiale-stamdata
- Beholdninger
- Priser
- Leverandør stamdata
Deltageren opnår forståelse for forpligtelser og faktiske omkostninger og kan håndtere differencebehandling af fakturaer samt anvende rapporteringsmulighederne i systemet.