Social__og_specialp__dagogik_undergruppe

Faglig fordybelse: Samarb. & udvikling (Personale)

Faglig fordybelse: Samarb. & udvikling (Personale)

Der er pt. ingen hold udbudt til dette kursus. Brug evt. kursusagenten på denne side for at blive adviseret om nye hold.
Info om fag
40144 - Kollegial supervision på pæd.- eller sosuområdet

Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod personer, der arbejder inden for det pædagogiske område og social- og sundhedsområdet.

Beskrivelse: Med udgangspunkt i deltagerens daglige arbejde kan deltageren give og modtage kollegial supervision inden for det pædagogiske eller sociale og sundhedsfaglige arbejdsområde ud fra kendskab til de grundlæggende principper og metoder. Deltageren kan bidrage til at udvikle en dialogbaseret arbejdspladskultur. Deltageren kan gennem refleksion og spørgeprocesser medvirke til at udvikle personlige og faglige kompetencer både hos sig selv og kolleger.

Fagnummer: 40144 Kollegial supervision på pæd.- eller sosuområdet Varighed 5 dage AMU-pris: DKK 0,00 Uden for målgruppe: DKK 3.130,50
44274 - Konflikthåndtering i pædagogisk arbejde

Målgruppe: Pædagogmedhjælpere, dagplejere, klubmedarbejdere m.fl.

Beskrivelse: Deltagerne kan forebygge og håndtere konflikter i det daglige pædagogiske arbejde. De kan medvirke til at skabe et konflikthåndterende miljø i gruppen ved at skabe rammer, der kan udvikle brugernes kompetencer til at forebygge og løse konflikter.
Deltagerne har konfliktforståelse og kan anvende forskellige konfliktløsningsmodeller.
De har kendskab til egne konfliktmønstre og kan anvende relevante roller i brugernes konflikter eller i de konflikter, som de selv er en del af.

Fagnummer: 44274 Konflikthåndtering i pædagogisk arbejde Varighed 5 dage AMU-pris: DKK 0,00 Uden for målgruppe: DKK 3.130,50
48729 - Refleksionsmetoder i den pædagogiske praksis

Målgruppe: Målgruppen for uddannelsen er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder inden for pædagogiske tilbud, herunder dagtilbud, det specialpædagogiske- og socialpsykiatriske område og voksenhandicapområdet.Det kan eksempelvis være dagplejere, pædagogmedhjælpere, pædagogiske assistenter, værkstedsassistenter, medhjælpere i pædagogiske døgntilbud og på opholdssteder, omsorgsmedhjælpere, familieplejere samt personlige hjælpere og ledsagere.

Beskrivelse:
Deltageren kan anvende refleksionsmetoder og redskaber med henblik på at opnå handlekompetence til løbende at justere og forbedre den pædagogiske praksis.
Deltageren kan forholde sig til egne læreprocesser og derigennem opnå en styrket faglig position i en foranderlig praksis.
Deltageren kan sætte muligheder for faglig refleksion i spil, i samarbejde med kollegaer og ledelse, ud fra viden om miljøets betydning.

Fagnummer: 48729 Refleksionsmetoder i den pædagogiske praksis Varighed 3 dage AMU-pris: DKK 0,00 Uden for målgruppe: DKK 2.202,25