E-learning center
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere i større eller mindre virksomheder, der ønsker at anvende internettet og AI til at søge informationer.
Beskrivelse:
Deltageren kan til brug i sit job finde relevante hjemmesider med videoer, billeder og andre informationer via internettet ved at bruge passende søgekriterier og filtrering.
Deltageren kan gennem introduktion til AI søge efter oplysninger ved at bruge nogle få og gode prompting-teknikker. Deltageren har basal viden om etik og sikkerhed ved brug af AI og kan forholde sig kritisk til svar og resultater af søgninger, fx ved at tjekke andre kilder.
Deltageren har viden om ophavsret til informationer, herunder billeder, fundet på internettet og via AI.
Deltageren har viden om, hvordan man kan sikre sig mod svindel i forbindelse med handel og navigation på internettet.
Deltageren kan oprette stærke adgangskoder. Deltageren kan slette browserdata, herunder cookies og adgangskoder.
Målgruppe: Kurset er udviklet til ufaglærte og faglærte, der arbejder med eller søger job i industrien med interesse/behov for at opnå grundlæggende viden og kompetencer i AI-baserede værktøjer (Artificial Intelligence ¿Kunstig intelligens¿).
Beskrivelse:
Efter gennemført kursus har deltageren grundlæggende viden om:
AI-baserede værktøjers (Artificial Intelligence (Kunstig intelligens)) virkemåde i sammenligning med den menneskelige intelligens.
Videnssøgning, forbedringer, problemløsning og fejlfinding med AI-baserede værktøjer i industrien.
Behovet for menneskelig vurdering af tilbagemeldingerne fra AI-baserede værktøjer.
Datasikkerhed og risiko for uforvarende datalæk ved anvendelse af AI-baserede værktøjer.
Efter gennemført kursus kan deltageren på grundlæggende niveau:
Anvende AI-baserede værktøjer (Artificial Intelligence (Kunstig intelligens)) til videnssøgning, hjælp til forbedringer, problemløsning og fejlfinding i industrien.
Kommunikere struktureret og kreativt med AI-baserede værktøjer.
Anvende AI-baserede værktøjer under hensyntagen til datasikkerhed og uforvarende datalæk.
Bidrage med ideer til anvendelse af AI-baserede værktøjer i forhold til egen jobfunktion/branche i industrien.
Målgruppe: Uddannelsesmålet retter sig mod AMU-målgruppen. Dvs. personer med en uddannelsesbaggrund til og med erhvervsuddannelsesniveauet.
Beskrivelse:
Salgsmedarbejderen kan håndtere vanskelige kunder ved at anvende teknikker til konflikthåndtering.
Salgsmedarbejderen kan med kendskab til kropssprogets betydning forbedre situationen i forhold til opstået konflikt i kundesituationer.
Salgsmedarbejderen kan klare vanskelige kundesituationer gennem brug af konstruktive kommunikationsværktøjer.
Salgsmedarbejderen kan genkende forskellige kundetyper og forstå, hvordan de skal tackles i forhold til god kundeservice.
Salgsmedarbejderen kan, ud fra kendskabet til egne styrker og begrænsninger, vurdere hvornår en konflikt er uundgåelig og kender teknikker til at håndtere konflikter, der ikke umiddelbart kan løses.
Målgruppe: Arbejdsmarkedsuddannelsen retter sig mod medarbejdere (faglærte/ikke-faglærte), der er beskæftiget med gæstebetjening i hotel- og restaurantbranchen.
Beskrivelse: Deltageren kan agere hensigtsmæssigt på internationale gæsters særlige ønsker og behov ud fra en forståelse af kulturel forskellighed og basal kendskab til oversøiske og europæiske kulturskikke, omgangsformer og normer. Deltageren kan ved hjælp af verbal og nonverbal kommunikationsforståelse udføre konkrete servicehandlinger og styrke relationen til alle gæstetyper uanset deres nationalitet. Deltagen kan levere gæsteservice, forplejning og andre ydelser, der er imødekommende over for internationale gæsters forventninger og kulturelle baggrund. Deltageren kan med gæstens behov i fokus initiere tværkulturelt samarbejde med kolleger.
Målgruppe: Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med ledelse.
Beskrivelse:
Deltageren udvikler sit kendskab til egen ledelsesstil i såvel tilstedeværende ledelse som fjernledelse (fx ved hjælp af virtuelle værktøjer).
Deltageren er bevidst om egen adfærd og holdninger, og udvikler sin ledelsesrolle/adfærd i forhold til at kunne agere hensigtsmæssigt i samarbejdssituationer på alle niveauer i organisationen.
Deltageren er bevidst om sin rolle som kulturskaber og kulturbærer i forhold til egne medarbejdere, lederkolleger og virksomhedens øvrige ledelse.
Deltageren kan skabe rum til ledelse ved øget bevidsthed om sit ledelsesrum ved fx at skabe overblik, prioritere og delegere opgaver og lede op ad, ned ad og til siden.
Målgruppe: Medarbejdere, der foretager sidemandsoplæring.
Beskrivelse: Deltageren kan efter gennemført uddannelse anvende oplæringsmetoder, oplæringsmaterialer og kommunikation, til at oplære andre. Deltageren forstår også betydningen af sin kollegas kompetencer og indlæringsstil i forbindelse med oplæringen og kan anvende denne viden i sin oplæring af den enkelte.
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med sociale medier som internt og eksternt kommunikationsmiddel.
Beskrivelse:
Deltageren har kendskab til forskellige sociale medier.
Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til kunderne.
Deltageren har kendskab til hvordan detailhandelsvirksomheder kan anvende sociale medier som kommunikationskanal til medarbejderne.
Målgruppe: Kurset henvender sig primært til medarbejdere med brancheerfaring
Beskrivelse:
Deltageren kan:
indgå i byggeprocessen i et konstruktivt samarbejde med alle kolleger i sjakket og med de øvrige aktører, herunder med henblik på at sikre minimalt spild.
forholde sig til sin rolle som dels repræsentant for virksomheden og dels som leder for kollegerne i sjakket.
fungere som sjakbajs i alle samarbejds- og entrepriseformer på baggrund af kendskab til de aftalemæssige forhold og vilkår i byggeriet.
medvirke til sikkerhed og sundhed ved byggepladsens indretning ud fra kendskab til APV og PSS.
anvende almindeligt forekommende værktøjer samt principperne i det trimmede byggeri til planlægning og styring af entrepriser.
fokusere på og motivere kolleger til at fokusere på at mindske det totale CO2 udslip og medvirke til mindst mulig klimabelastning i hele bygge-anlægsfasen.
medvirke til at sammensætte et sjak ud fra sjakkets faglige og personlige egenskaber med henblik på størst mulig effektivitet i byggeprocessen.
forholde sig til egen ledelsesstil, kommunikation og adfærd, som rollemodel for kollegerne i sjakket.
instruere og motivere sjakket til at tage ansvar og fungere selvstyrende.
medvirke og motivere kolleger til hensigtsmæssig affaldssortering.
forebygge og håndtere konflikter i sjakket og i forhold til øvrige aktører på byggepladsen.