Kurset giver dig redskaber og kompetencer til at varetage kollegers adfærd i krisesituationer og koordinere sikkerheden på arbejdspladsen inden for hotel og restaurant - samt til at kunne kommunikere med kolleger i vanskelige situationer Du vil efter kurset kunne varetage håndteringen af gæsteevalueringer og udarbejde IT-politikker for medarbejderne. Kurset er fortsættelse af 48589 Trivsel og sikkerhed på hotel og restaurant, trin 1.
Trivsel og sikkerhed på hotel og restaurant - 2
Målgruppe: Kurset er henvendt til erfarne medarbejdere inden for hotel- og restaurationsbranchen, som har arbejdsopgaver i relation til trivsel og sikkerhed for personale og gæster. Kurset er på trin 2 og forudsætter, at deltageren har kompetencer, der modsvarer kurset 48589 Trivsel og sikkerhed på hotel og restaurant, trin 1.
Beskrivelse:
- Du kan udarbejde planer og instrukser i tilfælde af krise- og katastrofesituationer, så kolleger kan agere professionelt i forhold til sikkerheden for gæster, personale og virksomhed.
- Du kan instruere kolleger i, hvordan de aktivt medvirker til at øge sikkerhedsniveauet og forebygger krisesituationer.
- Du kan kommunikere med kolleger i vanskelige situationer
- Du kan udforme gæsteevalueringer og instruere kolleger i anerkendende modtagelse og besvarelse af evalueringer.
- Du kan opsætte regler og retningslinjer for kollegers kommunikation på virksomhedens sociale medier.