Efter uddannelsen kan deltageren identificere den fremtidige convenienceforbrugers karakteristika og indkøbsmønstre, og anvende dette til sammensætning af convenienceprodukter og tilhørende varekategorier.
Fremtidens convenienceforbruger
Målgruppe: Uddannelsen er udviklet til ufaglærte/faglærte medarbejdere og "kædespecialister" med ansvar for koncept og sortimentssammensætning i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, fx supermarked/dagligvarehus, delikatesse/specialforretning, tank/servicestation og kiosk, der arbejder med salg af convenienceprodukter.
Beskrivelse:
Deltageren kan udføre en mindre analyse af forbrugerens karakteristika og købsbeslutningsprocesser i forhold til virksomhedens sortiment.
Deltageren opnår viden om den stigende individualisering, uforudsigelighed og de mere sammensatte ønsker hos den fremtidige convenienceforbruger.
Deltageren lærer at anvende viden om forbrugerens krav om oplevelser, kvalitet og bekvemmelighed til at identificere forbrugsmønstre.
Deltageren kan anvende forbrugsmønstres indflydelse på sammensætningen af convenienceprodukter og tilhørende varekategorier.