Korrespondancen er en stor del af receptionens serviceydelser og salgsparameter. Korrespondancen i receptionen er en stor del af den personlige service over for gæsterne og er en væsentlig del af virksomhedens image. Den eksterne såvel som den interne branchekorrespondance afspejler tydeligt virksomhedens værdigrundlag og skal altid være tilpasset tidens krav til skriftlig kommunikation samt den anvendte teknologi.
Branchekorrespondance i receptionen
Målgruppe: Arbejdsmarkedsuddannelsen retter sig mod medarbejdere (faglærte/ikke-faglærte), der er beskæftiget med branchekorrespondance i receptionen i forbindelse med bespisning, konceptydelser, ophold og/eller overnatning.
Beskrivelse:
- Du kan udføre branchekorrespondance tilpasset tidens krav til skriftlig kommunikation i relation til den anvendte teknologi i hotelbranchen herunder sociale medier og digitale platforme.
- Du kan i din korrespondance repræsentere virksomhedens udadtil og afspejle dens koncepter og profil i relation til rette segment.
- Du kan udarbejde skriftlige tilbud og bekræftelser korrekt.
- Du kan anvende de mest almindelige forretnings- og brancheudtryk i den interne og eksterne korrespondance.
- Du kan administrere online gæsteevaluering, herunder håndtere og formidle gæsternes feedback.
Uddannelsen gennemføres som:
- Branchekorrespondance på dansk
- Branchekorrespondance på engelsk