Deltageren kan med viden om særlig branchekutyme og retspraksis udarbejde og håndtere afbestillingsvilkår samt lettere juridiske problemstillinger.
Branchejura og erstatning i hotelbranchen
Målgruppe: Arbejdsmarkedsuddannelsen retter sig mod medarbejdere (faglærte/ikke-faglærte), der er beskæftiget med ordreindgåelse og/eller afbestillinger af serviceydelser i hotel- og restaurationsbranchen samt er i berøring med gæsternes klager over de leverede ydelser på hotel ¿ og restaurationsvirksomheder.
Beskrivelse:
- Du kan håndtere afbestillingsreglerne herunder, opgøre godtgørelseskrav,
afdække no show eller forsinkelse, forholde sig til momsproblematikker,
anvende begreberne depositum og reservationsgebyr korrekt samt forholde
sig til tabsbegrænsningspligt og omplacering.
- Du kan håndtere lettere juridiske problemstillinger når, gæster påberåber sig
erstatning for mistede effekter.
- Du kan udarbejde forretningsgange ved håndtering af garderobeansvar,
ansvarsfraskrivelse, hittegods, mangelfuld levering af tjenesteydelser og
erstatningsregler.